Importer japońskiej marki finansowo wspiera piłkarzy-juniorów U-16 Metalist 1925 Charków. Dzięki ścisłej współpracy z drużyną Korona Kielce, której sponsorem generalnym jest Suzuki Motor Poland, opieką objęto 30-osobową grupę młodych zawodników oraz ich bliskich ewakuowanych z rozdartej wojną Ukrainy.
Kibice Żółto-Czerwonych dobrze pamiętają piłkarza Serhija Pyłypczuka, który przez kilka lat grał na pozycji pomocnika w Koronie Kielce. Po zakończeniu kariery Pyłypczuk został trenerem piłkarzy w drużynie U-16 FC Metalist 1925 Charków. W chwili wybuchu wojny wraz ze swoimi podopiecznymi brał udział w turnieju piłkarskim, który odbywał się w Winnicy. Sprawnie i w błyskawicznym tempie udało się zorganizować ewakuację całej grupy za granicę. Do Polski przyjechało 20 młodych sportowców (wraz z ośmioma mamami oraz dwiema dziewczynkami). Cała grupa rozpoczęła już naukę języka polskiego. Chłopcy czekają na przyznanie statusu uchodźców oraz objęcie obowiązkiem szkolnym – urzędowe procedury są w toku. Piłkarze otrzymali nocleg w hotelu, pełne wyżywienie oraz artykuły pierwszej potrzeby oraz komplet odzieży, który przekazał partner techniczny klubu.
- Nie można odmówić pomocy w chwili, gdy tuż za granicą, u naszych najbliższych sąsiadów dzieją się tak straszne rzeczy – mówi Piotr Dulnik, Prezes Suzuki Motor Poland. – Bez chwili wahania przekazaliśmy fundusze na utrzymanie grupy juniorów z Charkowa. Zawodnicy z „Metalista 1925”
w Kielcach zostali otoczeni dobrą opieką. Mają nie tylko dach nad głową, ale też – co ważne dla aktywnych sportowców – wstęp na murawę. Treningi całej grupie zorganizowali szkoleniowcy z klubowej „Akademii”. Chcemy dać im chwilę wytchnienia i choć w niewielkim stopniu przywrócić poczucie bezpieczeństwa. Wierzę, że wojna się skończy i ci dzielni chłopcy będą mogli wrócić do domów.
Z całego serca im życzę, żeby znowu mogli zagrać na własnym boisku, ale - póki co – oczywiście zostają z nami. Solidarność z wojennymi uchodźcami jest oczywista i dla mnie pierwszoplanowa! – dodaje Piotr Dulnik.
Inicjatywa Prezesa Suzuki Motor Poland wpisuje się w ogólną filozofię marki. W ramach pomocy humanitarnej dla osób dotkniętych wojną Suzuki Motor Corporation wraz ze swoimi europejskimi spółkami przekazało milion euro na rzecz organizacji zajmujących się pomocą dla uchodźców z Ukrainy. W ramach tej akcji spółka Suzuki Motor Poland przekazała wsparcie na rzecz polskiego oddziału UNICEF. Środki finansowe będą przeznaczone na schronienie dla dzieci, które wojna pozbawiła domów.
Do 30 listopada, a więc przez dwa ostatnie tygodnie tego jesiennego miesiąca, trwa akcja Suzuki Black Weeks.
Dowiedz się więcejCykl szkoleń dla motocyklistów na maszynach marki z Hamamatsu zaczęliśmy w drugiej połowie maja.
Dowiedz się więcejOd dwóch dni wszystko już stało się jasne - za kilka miesięcy na drogach zadebiutuje najnowsze Suzuki e VITARA.
Dowiedz się więcejWśród tegorocznych nowości z logo Suzuki na owiewkach, które debiutują podczas targów motocyklowych EICMA 2024 w Mediolanie, są m.in. modele dual sport Suzuki DR-Z4S i supermoto DR-Z4SM.
Dowiedz się więcej