06.02.2017

Grand Prix Circuit: Kosiniak rozpoczyna testy.

Od naszego przyjazdu temperatura w ciągu dnia wahała się między 30 a 35 stopni, Jednak w dniu przyjazdu Patryka „Kosy” Kosiniaka od godziny 16:00 wisiały nad nami czarne chmury. Rozpoczęła się ulewa stulecia i powstało ryzyko, że testy zostaną przerwane do momentu poprawy pogody. Na szczęście o 6 rano wypogodziło się i mieliśmy optymalne warunki do jazdy. A było tak…

Kosiniak rozpoczyna testy. ABS jest włączony, ma zwykłe, drogowe opony. Jeździ szybko, a nawet za szybko jak na zapoznanie z motocyklem. Po pierwszej sesji inżynierowie Suzuki, oceniając styl jazdy Kosiniaka, decydują się na wyłączenie ABS-u. Patryk jeździ coraz szybciej choć na „cywilnych” oponach. Do południa bierze udział w trzech, 20-minutowych sesjach po 12-14 okrążeń.

Grand Prix Circuit: Kosiniak rozpoczyna testy.

Kolejne testy i inżynierowie z Suzuki obserwując styl jazdy Patryka i słuchając jego uwag, zmieniają ustawienia zawieszeń. Patryk znowu zaczyna jeździć jeszcze szybciej - w granicach 1min45sek. na okrążenie.

Na jedną z sesji wjeżdża Mistrz Świata GP z 1993 roku, legenda wyścigów - Kevin Shwantz. Panowie robią razem kilka kółek, a po zjechaniu do pit stopu Shwantz tak skomentuje jazdę Patryka: "It was a great ride".

Grand Prix Circuit: Kosiniak rozpoczyna testy.

Zmieniamy opony na bardziej wyścigowe - chociaż o drogowym bieżniku. Patryk znowu napędza się. Obsługa z Suzuki Australia zna ten tor doskonale, a styl jazdy Patryka określa jako bardzo szybki. Zaczynają mierzyć czasy Kosiniaka. Na kolejnym okrążeniu uzyskuje 1min38sek. Zaczynają się gorące dyskusje w paddoku. Australijczycy mówią, że z takim czasem mógłby się ścigać w Mistrzostwach Australii w klasie Superbike i na pewno byłby w pierwszej dziesiątce (a trzeba pamiętać, że jechał na cywilnym motocyklu z lusterkami, kierunkowskazami i światłami oraz na zwykłych oponach).

Cały dzień pozostał w cieniu komentarzy na temat jazdy Patryka „Kosy”. Oznacza to, że nowy GSX-R1000 ma niebywały potencjał wyścigowy. Patryk był nim zachwycony i zwracał uwagę na liniowe oddawanie potężnej mocy, świetny quick shifter, genialną kontrolę trakcji. W komentarzach powiedział, że po 20 okrążeniach na GSX-R 1000 czuł się na nim tak dobrze jak na innym motocyklu po dwóch pełnych sezonach.

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
23.10.2024

Takiego otwarcia motocyklowego salonu Suzuki jeszcze nie było…

12 października w Modlnicy pod Krakowem otwarto oficjalnie nowy salon motocyklowy Suzuki Moto Trip.

Dowiedz się więcej
15.10.2024

5 lat z Suzuki Boxing Night

26 lipca 2019 roku w Warszawie odbyła się pierwsza gala boksu olimpijskiego Suzuki Boxing Night.

Dowiedz się więcej
03.10.2024

Suzuki ponownie w gronie liderów niezawodności samochodów używanych w rankingu brytyjskiego magazynu „What Car?”

Suzuki Vitara oraz Suzuki Swift znalazły się w gronie liderów najnowszego rankingu niezawodności „What Car? Reliability Survey”, opartego na opinii właścicieli samochodów.

Dowiedz się więcej
01.10.2024

Suzuki z premierą najnowszej serii silników zaburtowych Stealth Line

Podczas targów Salone Nautico w Genui japoński koncern zaprezentował nowe silniki z serii Stealth Line, o mocy od 115 do 350 koni (DF115B – DF350AMD).

Dowiedz się więcej