Oprócz stylowego nadwozia, nowy Ignis oferuje doskonałą widoczność, kompaktowe rozmiary ułatwiające eksploatację, przestronną kabinę pasażerską, pojemny bagażnik oraz doskonałe właściwości jezdne - nawet na wyboistych drogach. Celem projektantów było stworzenie kultowego crossovera o cechach charakterystycznych dla Suzuki.
Ignis wyróżnia się prostymi liniami i przetłoczeniami, które podkreślają charakter tego modelu, a jednocześnie zawiera wiele elementów stylizacyjnych nawiązujących do innych modeli Suzuki, jak Cervo i pierwszej generacji Vitara czy Swift poprzedniej generacji.
W modelu Ignis zastosowano wiele elementów wykonanych z lekkiej stali o wysokiej wytrzymałości, co pozwoliło uzyskać niską masę własną samochodu przy zachowaniu wysokiej sztywności konstrukcyjnej. Całość uzupełnia układ Smart Hybrid Vehicle by Suzuki typu „mild hybrid”, zapewniający doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa.
Na pokładzie modelu Ignis znalazły się kamery stereo, które wykrywają obiekty znajdujące się przed samochodem, ustalając ich rozmiar i kształt. Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie zawansowanych rozwiązań, jak system zapobiegania kolizjom Dual Camera Brake Support (DCBS), system ostrzegania o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu oraz system ostrzegania o niekontrolowanych ruchach samochodu.
Kierowca może podłączyć swój smartfon do pokładowego systemu i uzyskać dostęp do kompatybilnych aplikacji poprzez ekran dotykowy modelu Ignis. Za sprawą kart SD z mapami można też korzystać z systemu nawigacji satelitarnej.
Ignis łączy wyrafinowane nadwozie z komfortowym i wszechstronnym wnętrzem w stylu typowym dla modeli Suzuki, prezentując całkowicie nową stylistykę i unikatowy charakter. Ponadto, ten kompaktowy SUV oferuje doskonałe osiągi zapewniające znakomite wrażenia z jazdy w każdych warunkach.
- Ignis ma kompaktowe wymiary, ale jego design jest wyjątkowy. W ciekawy sposób wykorzystuje stylistykę charakterystyczną dla SUV-ów, jednocześnie czerpiąc z dawnych modeli Suzuki, jak Vitara, Fronte Coupe oraz Cervo. Projekt modelu Ignis dowodzi, że szacunek dla własnej przeszłości może być ogromną zaletą w tworzeniu nowych projektów – argumentuje przyznanie nagrody jury konkursowe.
*Dwa akcenty kolorystyczne odpowiadają wybranemu kolorowi nadwozia.
Nadwozie modelu Ignis imponuje nowoczesnymi, a jednocześnie zdecydowanymi liniami. W przednim pasie znalazły się charakterystyczne reflektory LED otaczające majestatyczną osłonę chłodnicy. Wydatne nadkola świadczą o sile tego modelu, natomiast dolna część nadwozia podkreśla dynamikę. Ten prosty design przywodzi na myśl inne modele Suzuki, jak na przykład Cervo pierwszej generacji, do którego nawiązują charakterystyczne słupki C, czy Swift, który również miał przyciemnione słupki A i B. Z kolei boczne wloty powietrza oraz pokrywa silnika to nawiązanie do SUV-ów Suzuki. W ten sposób Suzuki wprowadza dziedzictwo swoich SUV-ów w nową erę.
Charakterystyczny wizerunek modelu Ignis potęguje stylizacja wnętrza. Jego futurystyczny wygląd to zasługa zastosowania zaokrąglonego panelu systemu klimatyzacji oraz ciekawie zaprojektowanej tablicy przyrządów.
Deska rozdzielcza o płynnych liniach i bogatej teksturze optycznie poszerza wnętrze, potęgując wrażenie przestronności. Wysoka jakość wykończenia przejawia się także w atrakcyjnych akcentach kolorystycznych Orange i Titanium, które idealnie odzwierciedlają aktywny styl crossovera.
Nowy Suzuki Ignis oferowany będzie w bogatej gamie 14 kolorów nadwozia, łącznie z trzema nowymi barwami oraz wersjami dwutonowymi. Dwa akcenty kolorystyczne wnętrza doskonale uzupełniają kolory lakierów, dzięki czemu każdy przyszły właściciel Ignisa wybierze dla siebie połączenie odpowiadające swoim preferencjom i gustom.
Ignis dostępny będzie w trzech nowych kolorach:
Dodatkowo, dostępnych będzie sześć innych kolorów oraz pięć kolorów dwutonowych z czarnym dachem.
Dwa akcenty kolorystyczne - na konsoli podłogowej i uchwytach paneli drzwiowych – odpowiadają wybranemu kolorowi nadwozia, podkreślając elegancki styl dwutonowego, czarno-białego wnętrza:
Zastosowanie opracowanej przez Suzuki płyty podłogowej nowej generacji pozwoliło zredukować rozmiar komory silnika przy jednoczesnym zwiększeniu przestrzeni w przedziale pasażerskim i bagażowym. Kompaktowe nadwozie modelu Ignis mieści przestronną i komfortową kabinę, oferującą podróżującym dużo miejsca na wysokości ramion, nóg i nad głowami, co sprzyja długim podróżom w relaksującej atmosferze.
Kolejną zaletą modelu Ignis jest bagażnik o pojemności 267 litrów* (227 litrów w modelu wyposażonym w układ ALLGRIP). Wyposażenie obejmuje również przesuwane tylne siedzenia, co w połączeniu z możliwością złożenia ich oparć pozwala przewozić przedmioty o różnych gabarytach.
*Pomiar metodą VDA z tylnymi siedzeniami w standardowej pozycji.
Celem projektantów wnętrza było ułatwienie codziennej eksploatacji, w związku z czym w kabinie pasażerskiej umieszczono przydatne schowki. Oprócz dwupoziomowego schowka przed pasażerem siedzącym z przodu, na pokładzie modelu Ignis znalazły się uchwyty na napoje w centralnej i tylnej konsoli oraz w przednich i tylnych drzwiach.
Dzięki prześwitowi wynoszącemu minimum 180 mm, Ignis doskonale radzi sobie w wyboistym terenie, oferując wysoką pozycję za kierownicą, która pozwala na lepszą obserwację drogi i ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu.
System audio zawiera panel dotykowy, który jest równie intuicyjny w obsłudze, co smartfon. Można też przyłączyć swój smartfon do systemu za pomocą łącza Bluetooth® lub wejścia USB i korzystać z kompatybilnych aplikacji za pośrednictwem pokładowego wyświetlacza, który spełnia funkcję panelu radia, kamery cofania i nawigacji satelitarnej*.
Suzuki Ignis napędzany jest silnikiem benzynowym 1,2 DUALJET (K12C), zapewniającym dobre osiągi i wysoką wydajność paliwową. Jednostka ta może współpracować z układem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) typu „mild hybrid”, zapewniając jeszcze niższe zużycie paliwa.
Suzuki HYBRID jest oparty na układzie SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) - lekkim, kompaktowym systemie hybrydowym typu „mild”, wykorzystującym zintegrowany rozrusznik z alternatorem (ISG), silnik elektryczny oraz zestaw akumulatorów litowo-jonowych. Rozwiązanie tego typu doskonale sprawdza się w samochodzie kompaktowym z uwagi na wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego oraz możliwość odzyskiwania energii podczas jazdy, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.
Pięciobiegowa skrzynia manualna: zastosowanie zoptymalizowanych dróg prowadzenia dźwigni zmiany biegów poprawiło lekkość i precyzję pracy przekładni.
Pięciobiegowa skrzynia AGS (Auto Gear Shift): zautomatyzowana przekładnia manualna, opracowana przez Suzuki na bazie pięciobiegowej skrzyni manualnej, automatycznie steruje sprzęgłem i wyręcza kierowcę w zmianie poszczególnych przełożeń.
Model Ignis został wyposażony w opracowany przez Suzuki system napędu na cztery koła ALLGRIP AUTO ze sprzęgłem wiskotycznym. System dba o zachowanie niskiego zużycia paliwa i dobrych osiągów, przenosząc automatycznie moment obrotowy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi w momencie wykrycia uślizgu kół z przodu. System ALLGRIP AUTO zapewnia kierowcy bezpieczeństwo w codziennej eksploatacji, szczególnie na śliskich i ośnieżonych nawierzchniach.
Podwozie modelu Ignis zostało opracowane od podstaw w celu wydobycia pełnego potencjału z nowoopracowanej płyty podłogowej. Oprócz zastosowania lżejszych i bardziej wytrzymałych komponentów zawieszenia, pod kątem wyższej sztuwności dopracowano również mocowania zawieszenia, które mają duży wpływ na osiągi dynamiczne.
Ignis powstał zgodnie z opracowaną przez Suzuki koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology), zapewniając wysoki poziom ochrony podczas zderzenia. Wzmocnione nadwozie z kontrolowanymi strefami zgniotu i sztywną strukturą kabiny w sposób progresywny pochłania energię ewentualnej kolizji i rozprowadza ją z dala od pasażerów.
W wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa znalazł się również system stabilizacji toru jazdy ESP®, który dba o zachowanie stabilności samochodu podczas jazdy, a także zestaw czołowych, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych, które chronią podróżujących podczas ewentualnej kolizji czołowej lub bocznej.
Ponadto, na pokładzie modelu Ignis znalazły się również kamery stereo, które działają podobnie do ludzkich oczu, wykrywając linie na jezdni, jak również obiekty znajdujące się w obrębie toru jazdy samochodu. W oparciu o rozmiar i kształt wykrytych obiektów, kamery ustalają następnie, czy jest to pieszy czy inny pojazd. Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie trzech zaawansowanych funkcjonalności systemu: